Toptakenanalyse

  • Leer wat je bezoekers willen doen op je website.
  • Zoek uit wie je doelgroepen zijn.
  • Achterhaal het taalgebruik van je bezoekers.

Maak je website op maat van je bezoekers

Wat is een Toptakenanalyse?

Een toptakenanalyse of toptakenonderzoek heeft als belangrijkste doel te achterhalen waarom bezoekers naar je website komen en wat ze er willen doen.

Met deze kennis kan jij hier op inspelen door bepaalde informatie prioriteit te geven of eenvoudiger vindbaar te maken.

De meeste websites staan propvol met informatie, doch komt iets meer dan de helft van je bezoekers steeds weer dezelfde 5 taken uitvoeren. Eindelijk kom je te weten wat deze zijn.

Ook achterhaal je wat je bezoekers niet belangrijk vinden. Wat soms heel confronterend is.

Met een toptakenonderzoek kan je ook aantonen dat je diverse doelgroepen hebt welke verschillende dingen komen doen.

Kan je dit niet meten via Google Analytics?

Google Analytics of andere logbestanden vertellen je wat de bezoeker heeft gedaan, niet wat hij wilde doen.

  • Misschien heb je niet de informatie die hij zocht.
  • Misschien heb je die wel, maar heb je deze te goed verstopt en was ze onvindbaar.
  • Misschien heb je bepaalde informatie heel veel prioriteit gegeven, waardoor hij werd gedwongen om het te lezen, terwijl hij dit eigenlijk niet wilde.

Waarom gebruik je dit?

Om uit te zoeken wat je bezoekers willen doen op je website en wat niet, zodat jij later er naadloos op kan inspelen.

Je kan eveneens peilen of je verschillende doelgroepen hebt en wat hun specifieke wensen zijn.

Ook leer je het taalgebruik van je bezoekers kennen, waardoor je website straks een taal spreekt die zij gemakkelijker begrijpen.

Hoe pak ik dit aan?

  • Er wordt een stukje software (javascript) toegevoegd aan je website, waardoor elke bezoeker bij het binnenkomen een pop-up krijgt te zien.
  • Deze pop-up bevat in principe één vraag, “Wat wil je op deze website doen of vinden?”. Indien gewenst wordt bijkomend bepaald tot welke doelgroep een bezoeker hoort.

Toptakenanalyse pop-up

  • Je krijgt een Excel-bestand met alle ruwe gegevens.
  • Na 500 ingevulde enquêtes wordt een rapport opgesteld.

Stop met gokken, baseer je op feiten

Waarom doe je dit bij mij?

  • Alle antwoorden van je bezoekers worden manueel verwerkt. Synoniemen (bv. ‘job zoeken’ en ‘werk zoeken’) worden gegroepeerd. Afzonderlijke taken kunnen dan weer dezelfde woorden gebruiken, welke dan eventueel geïsoleerd worden.
  • Op basis van 500 verkregen antwoorden van je bezoekers, geef ik je advies hoe je het best je website inricht.
  • Hoge respons. Omdat de enquête bestaat uit één, hooguit 2 vragen, willen je bezoekers graag deelnemen.

Luister niet naar meningen, luister naar wat je bezoekers doen

Speedmeter icoon

SNEL RENDEMENT

Je investering in usability begint onmiddellijk te renderen.

Zandloper icoon

LANG RENDEMENT

Je bekomt een langdurige en gezonde Return on Investment.

Arrow up Icoon

HOOG RENDEMENT

Usability inspanningen zijn bekend voor hun hoge return.

Wat krijg je met een Toptakenanalyse?

Ondersteuning installatie

Om de pop-up te laten verschijnen, is een stukje javascript nodig. Dit is echt eenvoudig te installeren, maar uiteraard leg ik uit hoe je dit moet doen.

Lukt het alsnog niet, dan doe ik het wel voor jou.

Excel-bestand met alle antwoorden

Elke week krijg je per e-mail een ruw Excel-bestand met alle antwoorden van je bezoekers.

GDPR veilig

Ik wil achterhalen wat je bezoekers graag doen op je website, zonder individuele gebruikers te  identificeren.

De registraties van hun antwoorden gebeuren anoniem en voldoen dan ook 100% aan de GDPR-regelgeving.

Toptakenanalyse rapport

Overzichtelijke rapportage met tag clouds, grafieken en diverse tabellen.

De ruwe data van 500 antwoorden worden manueel en overzichtelijk erin verwerkt.

Niet tevreden? Geld terug

Niet tevreden, ondanks de grote zorg en ijver die ik in mijn dienstverlening stel?

Dan krijg jij het volledige aankoopbedrag terug. Er is niemand in mijn branche die dit durft.

Achteraf napraten

Na levering van het rapport, vindt een nabespreking plaats van 1 uur.

Het rapport wordt besproken, je mag vragen stellen en je krijgt extra advies er bovenop.

Niet tevreden? Geld terug. Wat wil je nog meer?

Wat kost een Toptakenanalyse?

  • Toptakenanalyse rapport op basis van 500 ingevulde enquêtes.
  • Ruw Excel-bestand met alle antwoorden.
  • Wordt geleverd per e-mail.
  • Levering afhankelijk van je aantal bezoekers. Reken op 14 dagen tot 2 maanden.
  • Nabespreking van je rapport. We nemen het samen door, je mag vragen stellen en je krijgt extra advies.
  • Niet tevreden, geld terug garantie.
  • Geen betalingskosten.
992.-

Niet twijfelen, gewoon doen

Investeer zonder risico's met mijn geld terug garantie

Niet tevreden, geld terug garantie logo

Ik ben zo overtuigd van mijn diensten dat ik je graag een 30-dagen geld-terug-garantie aanbied.

Wanneer mijn diensten niet aan je verwachtingen voldeden, laat het mij dan binnen de 30 dagen weten en ik betaal je geld terug. Zonder flauwekul.

Heb je een vraag?

Hoe wordt het rapport geleverd?

Je krijgt per e-mail een PDF en Excel-bestand.

Wanneer wordt het rapport geleverd?

Dat is afhankelijk van het aantal bezoekers die de enquête invullen.

Reken op 14 dagen tot 2 maanden om voldoende gegevens te verzamelen.

Wat gebeurt er na mijn bestelling?

Je ontvangt een e-mail met de bevestiging van je bestelling. Je krijgt instructies om de javascript toe te voegen aan je website zodat de pop-up kan verschijnen. Vanaf dit moment krijg je elke week een tussentijds ruw Excel-bestand met alle antwoorden. Wanneer we 500 antwoorden hebben, kan een gedetailleerd rapport opgemaakt worden.

Wat is de nabespreking?

Tijdens de nabespreking nemen we het rapport samen door. Indien nodig verduidelijk ik zaken, je mag vragen stellen en bijna altijd krijg je nog extra advies ook.

Vervang ik jouw webdesigner?

Absoluut niet. Ik bouw of verbouw geen websites. Je moet zelf het advies toepassen of naar je webdesigner stappen natuurlijk.

  • Je kan geen dokter en apotheker samen zijn. Ik kies bewust voor neutraliteit en objectiviteit.
  • Je webdesigner is expert in websites designen, ik in gebruiksvriendelijkheid.

Heb je nog andere vragen?

Ik ben een usability engineer en zaakvoerder van Perita. Ik geef al bijna 30 jaar advies over het gebruiksvriendelijk maken van o.a. websites en software.

Praat gerust even met mij, ik ben een toegankelijke mens.

Edwin Waelbers, CEO van Perita

Of bel mij op +32 (0) 15 46 06 68