Logo en bedrijfsnaam van Perita

Onder Constructie pagina's zijn zelden een goed idee

Niet twijfelen, gewoon doen

  • Een afzonderlijke webpagina is voor de websitebezoeker nooit Onder Constructie. Hij krijgt deze gewoon niet te zien
  • Volledige websites in ontwikkeling mag je wel Onder Constructie plaatsen. Maar vertel de bezoeker wie je bent, wat je doet en vermeld wanneer de website ‘live’ gaat
  • Geef de bezoekers alle contactmogelijkheden mee die jij in huis hebt
  • Vermijd frivoliteiten zoals filmpjes en grappig bedoelde teksten

Onder Constructie pagina’s zag je vroeger wel meer, maar ze bestaan nog steeds en zijn nog steeds niet populair bij websitegebruikers. Het is na linkrot één van de belangrijkste zaken die ze maar wat graag naar de eeuwige jachtvelden zien verhuizen. Soms zijn ze onvermijdelijk, maar dan kan je het ook goed doen.

Wat zijn Onder Constructie pagina’s?

Het zijn gewoon boodschappen die aangeven dat er gewerkt wordt aan de website of een bepaalde pagina.

Ze worden ook gebruikt bij nieuwe websites. Het domein is al aangekocht en goedbedoeld willen ze de mensheid laten weten dat er binnenkort iets staat te gebeuren. Spannend!

Hoe het niet moet

Onder Constructie pagina van de KUL

Onder Constructie pagina met een leuke tekening, maar weinig hulp

Onder Constructie pagina van Coca Cola

Onder Constructie pagina met bericht aan de bevolking

Hoe het klantvriendelijk oplossen?

Afzonderlijke pagina’s op een website welke nog niet klaar zijn, geef je geen ‘onder constructie’ label. 
Is de pagina nog niet klaar? Zorg gewoon dat de gebruiker er niet naartoe kan navigeren. Wat hij niet kan weten, zal hem niet deren.

Bij websites welke nog in ontwikkeling zijn en waarvan je alvast het domein hebt vastgelegd, kan je best de volgende richtlijnen opvolgen:

  • Laat duidelijk weten wie jij bent.
  • Vertel kort en krachtig wat je doet. Een paar lijntjes is voldoende.
  • Gebruik geen marketing lingo.
  • Vermeld dat de website nog in ontwikkeling is en geef mee wanneer deze klaar zal zijn.
  • Geef de websitebezoeker tal van contactmogelijkheden:
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Fysiek adres
  • Linkjes naar je eventuele sociale media accounts
  • Een ultra kort invulformulier gebruiken, waarbij je enkel naar de bezoeker zijn e-mailadres en berichtje vraagt, is geen overbodige luxe. Maak de drempel immers zo laag mogelijk en hou er rekening mee dat verschillende mensen je op verschillende manieren willen contacteren.
  • Gebruik geen intro filmpjes. Die zijn sowieso zelden een goed idee, bij coming soon pagina’s zijn ze wellicht nog irritanter.
  • Hang de flauwe plezante niet uit met zaken zoals “Wij zijn zo druk bezig met onze klanten, dat we geen tijd hebben voor onze eigen website”. Gebruikers zijn al iet of wat geïrriteerd doordat ze een Onder Constructie pagina zien, maak het niet erger.
  • Het ijzer smeden als het heet is, is geen slecht idee. Vraag naar bezoekers hun e-mailadres en geef ze iets:
  • Een klein PDF-boekje met tips
  • Een kortingsbon
  • Een (tijdelijke) gratis account voor je diensten

    Creëer goedwillendheid en laat de marketeer in je eens compleet loos gaan. Gebruik later het verkregen e-mailadres om ze te laten weten dat de website klaar is.
  • ...

bezoekers deelden gemiddeld sterren uit

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry dat het artikel niet voldeed aan je verwachtingen

Laten we het beter maken!

Vond je dit artikel interessant? Doe dan het volgende:

Bezorg jezelf elke week een gratis nieuwe tip:


Of deel dit artikel met vrienden en collega's:
Twitter
LinkedIn
Facebook
Google+

Bestel je Expert Advies Rapport voor je eigen website

  • Bezoekers worden gemakkelijker klant
  • Klanten geven meer uit per bezoek
  • Mensen komen sneller en meer terug naar je website
  • Bezoekers delen je website meer met vrienden en collega's

Niet twijfelen, gewoon doen