Onder Constructie pagina's zijn zelden een goed idee

Onder Constructie pagina's zijn zelden een goed idee

  • Een afzonderlijke webpagina is voor de websitebezoeker nooit Onder Constructie. Hij krijgt deze gewoon niet te zien.
  • Volledige websites in ontwikkeling mag je wel Onder Constructie plaatsen. Maar vertel de bezoeker wie je bent, wat je doet en vermeld wanneer de website ‘live’ gaat.
  • Geef de bezoekers alle contactmogelijkheden mee die jij in huis hebt.
Cover van het e-book 'Mindf*ck de bezoekers van je website'

Verhoog je omzet, leer hoe mensen denken

Wat zijn Onder Constructie pagina’s?

Wat zijn Onder Constructie pagina’s?

Foute Onder Constructie pagina's

Foute Onder Constructie pagina's

Onderconstructiepagina KU Leuven
Onder Constructiepagina van een onbekende website
Onder Constructie pagina Coca Cola
Onder Constructie pagina van Brabant

Hoe het gebruiksvriendelijk oplossen?

Hoe het gebruiksvriendelijk oplossen?

Afzonderlijke pagina’s op een website welke nog niet klaar zijn, geef je geen ‘onder constructie’ label. 
Is de pagina nog niet klaar? Zorg gewoon dat de gebruiker er niet naartoe kan navigeren. Wat hij niet kan weten, zal hem niet deren.

Bij websites welke nog in ontwikkeling zijn en waarvan je alvast het domein hebt vastgelegd, kan je best de volgende richtlijnen opvolgen:

  • Laat duidelijk weten wie jij bent.
  • Vertel kort en krachtig wat je doet. Een paar lijntjes is voldoende.
  • Gebruik geen marketing lingo.
  • Vermeld dat de website nog in ontwikkeling is en geef mee wanneer deze klaar zal zijn.
  • Geef de websitebezoeker tal van contactmogelijkheden:
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Fysiek adres
  • Linkjes naar je eventuele sociale media accounts
  • Een ultra kort invulformulier gebruiken, waarbij je enkel naar de bezoeker zijn e-mailadres en berichtje vraagt, is geen overbodige luxe. Maak de drempel immers zo laag mogelijk en hou er rekening mee dat verschillende mensen je op verschillende manieren willen contacteren.
  • Gebruik geen intro filmpjes. Die zijn sowieso zelden een goed idee, bij coming soon pagina’s zijn ze wellicht nog irritanter.
  • Hang de flauwe plezante niet uit met zaken zoals “Wij zijn zo druk bezig met onze klanten, dat we geen tijd hebben voor onze eigen website”. Gebruikers zijn al iet of wat geïrriteerd doordat ze een Onder Constructie pagina zien, maak het niet erger.
  • Het ijzer smeden als het heet is, is geen slecht idee. Vraag naar bezoekers hun e-mailadres en geef ze iets:
  • Een klein PDF-boekje met tips
  • Een kortingsbon
  • Een (tijdelijke) gratis account voor je diensten.
    Creëer goedwillendheid en laat de marketeer in je eens compleet loos gaan. Gebruik later het verkregen e-mailadres om ze te laten weten dat de website klaar is.
  • ...

Edwin Waelbers

Ik ben een usability professional en zaakvoerder van Perita. Ik geef al bijna 30 jaar advies over het gebruiksvriendelijk maken van o.a. websites en software.

Praat gerust even met mij, ik ben een toegankelijke mens.

Edwin Waelbers, CEO van Perita

Of bel mij op +32 (0) 15 46 06 68

Deel dit artikel

Beoordeel dit artikel

81 bezoekers deelden gemiddeld 4.9 sterren uit

Wees de eerste om dit artikel te beoordelen!

Sorry dat het artikel niet voldeed aan je verwachtingen

Laten we het beter maken!

Kan je mij vertellen wat er beter kan?

Bekijk ook

Elke maand een extra tip in je bus

Elke maand een extra tip in je bus

Elke maand een extra tip in je bus

  • Mis geen enkel artikel meer.
  • Bevat extra tips die nog niet op de website zijn verschenen.
  • Je kan je gebruiksvriendelijk uitschrijven.

Niet twijfelen, gewoon doen

Megafoon