Logo en bedrijfsnaam van Perita

Laat prijzen zien op je website

Niet twijfelen, gewoon doen

  • Laat altijd prijzen zien op je website
  • Prijzen opvragen is één van de belangrijkste doelen van een websitebezoeker
  • Veel B2B-bedrijven doen het niet en dat is alvast één goede aanleiding om het zeker te doen

Bij bedrijfswebsites (B2B en B2C) is een prijs of tarief opvragen één van de belangrijkste doelen van een bezoeker.

Geen prijzen laten zien, zorgt voor een drempel: hij moet je immers e-mailen of telefoneren. Ga er maar niet vanuit dat hij het wel zal doen. Waarom zou hij ook? De concurrent welke wel prijzen laat zien, is maar een paar muisklikken van je verwijderd. Wanneer de tarieven van je concurrent in de buurt van het verwachtingspatroon van de bezoeker ligt dan zal de bezoeker daar bestellen.

Zou jij het normaal vinden wanneer je straks naar een willekeurig winkel stapt en dat je allerbelangrijkste doel niet zou ondersteund worden? Er is op dit vlak geen verschil met het internet. Sterker zelfs, op websites moet je nog meer de belangrijkste doelen van je bezoekers ondersteunen.

Natuurlijk zijn de excuses en de drogredenen om het niet te doen ons bekend...

  • Lever je maatwerk? Mooi. Werk dan met een portfolio, gebruik minimum of richtprijzen. Eventueel kan je de prijs van de opties ook communiceren.
  • Ben je een dure vogel? En dan? Niet iedereen kan je producten of diensten veroorloven. Verdoe jouw tijd (en de tijd van de bezoeker) niet met mensen die je toch niet kunnen betalen. Zet zeker in de verf dat je kwaliteit levert, een vakman bent of ervaring zat hebt. Je hebt vast wel meer mensen, op zoek naar een koopje, overtuigd om toch wat meer uit te geven voor kwaliteit bij jou. Waarom zou je daar niet mee starten op je website?
  • Complexe prijzenstructuur dan maar? Gebruik tabellen, cases of een prijscalculator.
  • Prijzen afficheren is niet gebruikelijk in jouw sector? Dan moet jij het zeker doen. Het zou je een competitief voordeel geven.
  • Bang van je concurrent? Zet je tarieven online en je concurrent kan deze ook bekijken. De meer ernstige concurrent kende je tarieven toch al. Ze zijn immers geen staatsgeheim. Met één telefoontje of mailtje komt hij ze ook wel te weten. Misschien is hij wel stiekem ingeschreven op je nieuwsbrief en krijgt hij eventueel nog eens een update ook.

Zin in een proefritje?

Verkrijg 3 persoonlijke waardevolle tips om je website onweerstaanbaar klantvriendelijk te maken.

  • Geen advies dat iedereen krijgt, maar maatwerk. Perita bezoekt je website echt.
  • Je kijk op je website zal drastisch veranderen.
  • Snelle reactie gegarandeerd.

Gratis en vrijblijvend

Het is héél eenvoudig: wat jij denkt over prijzen laten zien, is niet zo belangrijk. Wat ik erover denk trouwens ook niet.

Wat wel telt, is wat de bezoeker doet. Als deze meer tot een actie overgaat (bestellen, kopen, contact zoeken, ...) omdat jij je tarieven laat zien, dan is het aangewezen om dit te doen. Dit heb ik diverse keren getest en op niet één website pakte het laten zien van tarieven negatief uit.

Vroeg of laat zal je toch je prijs moeten prijsgeven. Je kan dit niet verzwijgen. Waarom dan wachten?

Deel dit artikel

Twitter
LinkedIn
Facebook
Google+

Beoordeel dit artikel

bezoekers deelden gemiddeld sterren uit

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry dat het artikel niet voldeed aan je verwachtingen

Laten we het beter maken!

Elke week een extra tip in je bus

  • Mis geen enkel artikel meer.
  • Bevat extra tips die nog niet op de website zijn verschenen.
  • Unieke promoties.
  • Je kan je gebruiksvriendelijk uitschrijven.
Megafoon

Stop je omzetverlies

Bestel een Expert Advies rapport

  • Bezoekers worden gemakkelijker klant
  • Klanten geven meer uit per bezoek
  • Mensen komen sneller en meer terug naar je website
  • Bezoekers delen je website meer met vrienden en collega's

Niet twijfelen, gewoon doen

Grafiek met balken en pijltje die aangeven dat de omzet stijgt