Laat je klanten de pijn van het betalen vergeten

  • Hoe minder iets op een prijs lijkt, hoe meer mensen willen betalen.
  • Verklein of verwijder het valutateken en de mensen hebben minder ‘betaalpijn’.

Een studie van Cornell University toont aan dat de manier waarop prijzen worden afgebeeld invloed heeft op het bestedingsbedrag.

Ze zochten uit welke prijsweergave op een menukaart restaurantbezoekers het meest deed uitgeven:

  1. Numerieke waarde met dollar teken: $20.00
  2. Enkel een numerieke waarde zonder dollarteken en decimalen: 20
  3. Geschreven: twintig dollar

De onderzoekers ontdekten dat de gasten met de tweede methode beduidend meer uitgaven.

Waarom is dit zo?

Wanneer je het valutateken weglaat, dan wordt het bedrag een abstract iets en minder een uitgave. Als een uitgave geen uitgave meer is, dan willen mensen meer uitgeven.

Ze hebben met andere woorden minder betaalpijn.

Verkrijg jij te weinig klanten via je website?

Je hebt een mooie website, maar toch komen er te weinig klanten binnen. Misschien valt het allemaal wel mee, maar heb je het gevoel dat er meer in zit. Je kan alleen je vinger niet leggen op wat er beter kan.

Ga dan eens praten met Perita, experts in gebruiksvriendelijkheid.

  • Gratis en vrijblijvend.
  • Je krijgt onmiddellijk al wat exclusieve tips om je website te verbeteren.
  • Je kijk op je website zal drastisch veranderen.

Vrijblijvend, leerzaam en gewoon leuk.

Edwin Waelbers

Ik ben een usability engineer en zaakvoerder van Perita. Ik geef al bijna 30 jaar advies over het gebruiksvriendelijk maken van o.a. websites en software.
Edwin Waelbers, CEO van Perita

Deel dit artikel

Twitter
LinkedIn
Facebook

Beoordeel dit artikel

bezoekers deelden gemiddeld sterren uit

Sorry dat het artikel niet voldeed aan je verwachtingen

Laten we het beter maken!

Elke week een extra tip in je bus

  • Mis geen enkel artikel meer.
  • Bevat extra tips die nog niet op de website zijn verschenen.
  • Je kan je gebruiksvriendelijk uitschrijven.

Megafoon