Je bent niet de enige met een falende website

Komt dit je bekend voor?

Je hebt een fantastisch bedrijf met topproducten en topdiensten. Alleen die website wil niet helemaal mee.

  • Te weinig bestellingen via je website.
  • Weinig inschrijvingen op je nieuwsbrief.
  • Mensen zoeken zelden contact met je.
  • ...

Misschien loopt het allemaal wel redelijk, maar heb je het gevoel dat er meer in zit. Je kan alleen je vinger niet leggen op wat er beter kan.

Je bent niet alleen

Het onafhankelijke en betrouwbare iPerceptions heeft via een studie aangetoond dat...

  • Gemiddeld 13,75% van de bezoekers iets wil kopen of bestellen op je website.
  • Van deze groep slaagt ongeveer 75% er niet in om dit te doen.
  • Belangrijkste oorzaak: gebrek aan gebruiksvriendelijkheid.

1

Totaal aantal unieke bezoekers

Pictogram grafiek van totaal aantal unieke bezoekers

2

Bezoekers die op de website blijven

Pictogram grafiek van bezoekers die op een willekeurige website blijven

3

Bezoekers met koopintentie

Pictogram grafiek van bezoekers met een echte koopintentie

4

Bezoekers die klant worden

Pictogram grafiek van bezoekers die klant worden

Dit laat jij elke dag liggen:

Mensen welke er niet in slaagden de koop af te ronden

Pictogram grafiek van mensen welke er niet in slaagden de koop af te ronden

Je website kan dus 3 tot 4 keer meer klanten genereren.

Je online omzet is te laag

Piechart met UNIZO-informatie over het antal online bestellingen per maand

Aantal online bestellingen per maand

Waarom faalt je website?

Omdat deze onvoldoende klant- en gebruiksvriendelijk is.

Volkomen normaal ook.

Websites worden nu eenmaal vaak op dezelfde manier gebouwd. Al dan niet samen met je webdesigner bepaal je wat wordt gebouwd en hoe dit moet gepresenteerd worden.

  • Je verkrijgt hierdoor een website op maat van je webdesigner en jezelf. Helaas zijn jullie niet de gebruikers van de website. De echte gebruikers worden dan weer zelden betrokken in het ontwikkelingsproces.
  • Ook ben je na een tijdje een topgebruiker van je eigen website, waardoor je stekeblind bent voor zaken die niet goed zijn uitgewerkt.
  • Een ander euvel is dat jij (onbewust) te veel kijkt naar andere websites waardoor je onbedoeld ook de gebruiksonvriendelijke ideeën overneemt. Je ziet dan ook dezelfde problemen overal héél vaak terugkomen.